Sääntelyasioiden asiantuntija Kate Schrøder Jensenin blogi
"Selvitän täällä sekaannukset ja huhut polttoaineen rikkipitoisuuksista, pakokaasujen puhdistuksesta, pesuritekniikasta ja muusta. Päästölainsäädäntö on monimutkaista, mutta pääkysymys on yksinkertainen: miten tämä vaikuttaa minuun?"
Voit kuulla lisää Katen ajatuksia tässä videoesittelyssä.
Etkö löydä vastausta olemassa olevista viesteistä? Esitä oma kysymys alla.
Kuten tämän blogin johdannossa lukee, olen Alfa Lavalin sääntelyasioiden asiantuntija. Mutta se on vain työkuvaus.
06-11-2019: Since 2015, China has slowly expanded what it calls the Chinese Domestic ECAs, where ECA is short for Emission Control Area. These ECAs should not be confused with the ECAs defined by IMO.
Vuoden 2020 maailmanlaajuinen rikkipitoisuusrajoitus on aivan nurkan takana. Kuulin monista muista paikoista keskustelua siitä, miten tämän asetuksen täytäntöönpano on edes mahdollista?
Pesurilietteen kuvaaminen aineena kertoo, että pesurilietteellä on useita eri viskositeettejä alukselle asennetuista puhdistuslaitteista riippuen. Suurin osa laivanomistajista haluavat mieluummin pystyä pumppaamaan lietteen aluksesta rantaan. Toinen vaihtoehto on poistaa se laivasta kuorma-auton tai nosturin avulla.
Alfa Lavalin kannalta pesuriliete on jätettä, joka kerätään pesurin käytön aikana suljetun kierron tilassa. Muille toimittajille se voi olla myös avoimen kierron toiminnan aikana kerätty aine. Mutta tämä viesti on kirjoitettu meidän näkökulmasta.
Päästöistä ja vaatimustenmukaisuudesta on paljon keskusteltavaa. Onko sinulla oma kysymys, johon tarvitset asiantuntijan vastauksen? Kysy täältä.