“You have the savings in the system itself, plus OPEX savings,” says Vikas Laul of VSL Marine Technology, the first company to engineer with the 1500 m3/h PureBallast 3 reactor. “And you have savings in installation, piping and associated electrical components.”
From 28 October 2020, more stringent IMO rules will apply for type approving ballast water treatment systems. In short, the vast majority of ports will be off limits to any system installed without meeting them. Get the facts and learn why Alfa Laval PureBallast 3 is ready.
Alfa Laval PureBallast 3 has received an updated type approval from the U.S. Coast Guard (USCG). The new certificate makes it possible for vessels to deballast in United States waters with a holding time of just 2.5 hours – which is only needed when crossing between Captain of the Port Zones.
WALLENIUS SOL is establishing an open cargo liner service for industries around the northern Baltic Sea. The company’s unique new LNG-fuelled Mega RoRo vessels – which will have ice class 1A Super – will use PureBallast 3 for ballast water treatment. In time, so will the rest of the fleet.
Kuwait Oil Tanker Company (KOTC) on yksi monista varustamoista, jotka valitsivat painolastiveden UV-käsittelyn sähköklorinoinnin sijasta suurille painolastiveden virtauksille. Alfa Laval PureBallast 3 asennetaan kaikkiin KOTC: aluksiin, mukaan lukien VLCC-alukset, joiden virtaus on 6000 m3/h.
Alfa Laval ja PureBallast näyttävät muille suuntaa painolastivesien käsittelyssä.
Alfa Laval on ollut mukana painolastiveden käsittelyssä yli vuosikymmenen ajan. Käsittelyteknologian kehittämisen lisäksi olemme saaneet biologista ja teknistä osaamista keskeisiltä vaikuttajilta, joiden tehtävänä on kehittää standardeja ja kouluttaa markkinoita.
PureBallast, joka on kehitetty yhteistyössä Wallenius Waterin kanssa, on kypsä järjestelmä, joka on jo pitkään ollut painolastivesien käsittelyn kärjessä. Vuonna 2006 käyttöön otettu alkuperäinen järjestelmä oli ensimmäinen kaupallisesti saatavilla oleva käsittelyratkaisu.
Tähän mennessä on myyty yli 3 200 PureBallast-järjestelmää, joista satoja on jo toimitettu ja otettu käyttöön. Satoja PureBallast-järjestelmiä on jälkiasennettu eri puolilla maailmaa sijaitsevilla telakoilla.
Yhtä tärkeää on se, että PureBallast on valittu erilaisiin alustyyppeihin: konttialuksiin, säiliöaluksiin, irtolastialuksiin, offshore-toimitusaluksiin, merivoimien aluksiin ja moniin muihin.
Eri puolilla maailmaa toimivat varustamot ovat tilanneet PureBallast-järjestelmiä Alfa Lavalilta monentyyppisiin aluksiin.
Alfa Laval on vahva yritys, joka on sitoutunut tiukasti meriteollisuusasiakkaisiin ja heidän tarpeisiinsa - painolastiveden käsittelyssä ja sen jälkeenkin.
Alfa Laval ei ole uusi toimija meriteollisuudessa, vaan maailman johtava toimittaja, jolla on sadan vuoden kokemus meriteollisuudesta. PureBallast 3 on kehitetty erityisesti meriympäristön vaatimuksiin, ja se vastaa meriteollisuusasiakkaiden tarpeita.
Työmme painolastiveden käsittelyssäon osa laajempaa kokonaisuutta. Alfa Laval on sitoutunut vastaamaan lakisääteisiin vaatimuksiin toimivilla ja kestävillä ratkaisuilla, joita ei huomata aluksilla.
Alfa Laval on läsnä alusta loppuun saakka. Neuvonta, dokumentointi, suunnitteluapu ja perusteellinen tuki uusien asennusten aikana, jälkiasennuksiinja käyttöönotto ovat selkeä osa tarjontaamme painolastiveden käsittelyssä.
Varaosia, huoltoa ja osaamista on saatavana jatkuvasti.
Alfa Lavalin huoltoasiantuntijat keskittyvät käytettävyyteen, optimoimiseen ja saatavuuteen. 24/7 käytettävissä oleva huolto-organisaatiomme yhdistää paikallisen läsnäolon satamissa laajaan globaaliin osaamiseen. PureBallast -tulossopimusten ja muiden palveluiden avulla asiantuntijamme parantavat suorituskykyä ja varmistavat kustannustehokkaan mielenrauhan.
Alfa Laval PureBallast 3 on tyyppihyväksytty IMO:n tarkistettujen G8-ohjeiden ja Yhdysvaltain rannikkovartioston (US Coast Guard, USCG) vaatimusten mukaisesti.
Kaikilla nykyisillä ja aiemmilla Alfa Laval PureBallast -sukupolvilla on IMO-tyyppihyväksyntä. Alfa Laval PureBallast 3 on ensimmäinen ratkaisu, joka on tyyppihyväksytty tarkistettujen 2016 G8 -ohjeiden mukaisesti, mikä on välttämätöntä kaikille järjestelmille, jotka asennetaan 28. lokakuuta 2020 jälkeen. PureBallast-järjestelmissä, jotka on asennettu ennen 28. lokakuuta 2020, aiemmat tyyppihyväksynnät pysyvät voimassa ja päivitystä ei tarvita.
Alfa Laval PureBallast 3 on täysin hyväksytty käytettäväksi kaikissa vesityypeissä: makea vesi, murtovesi ja merivesi.
PureBallastin USCG-tyyppihyväksyntä myönnettiin joulukuussa 2016. Se mahdollistaa PureBallast 3:n purkamisen yhdysvaltalaisilla vesillä ja sertifioi järjestelmän käytettäväksi kaikissa vesityypeissä: makea vesi, murtoesi ja merivesi. Tyyppihyväksyntätesti suoritettiin käyttämällä CMFDA / FDA (värjäys) -menetelmää ja samaa laitteistoa, virrankulutusta ja virtausta kuin järjestelmän IMO-hyväksytyssä versiossa.
PureBallast 3 -järjestelmää voidaan käyttää viisi vuotta alusten määräystenmukaiseen vahvistamispäivämäärästä (joko alkuperäinen tai laajennettu). PureBallast 3 on saanut sekä AMS- että USCG-tyyppihyväksynnän. Jos AMS-käyttö täyttää aluksen operatiiviset tarpeet, kun tyyppihyväksyntä ei ole (esimerkiksi kun vaaditaan 72 tunnin pidätysaikaa), voidaan ottaa käyttöön AMS eli järjestelmää voidaan käyttää IMO-tilassa).
* PureBallast 3 Compact Flex on uusin lisäys tuotevalikoimaan. TA-prosessissa IMO- ja USCG-hyväksyntien saamiseksi on meneillään.
Arvostetuimmat luokituslaitokset ovat sertifioineet PureBallastin vakio- ja Ex-versiot.