Alfa Laval tehostaa kunnallisia jätevesitoimintoja Kolumbiassa etätuen ja ‑valvonnan avulla

Alfa Lavalin etätuki ja ‑valvontaratkaisu on tehostanut kunnallisen jätevesiasiakkaan toimintaa Kolumbiassa optimoiden tuotannon ja alentamalla kustannuksia. Kunnallisilla jätevedenpuhdistamoilla on keskeinen rooli kaupunkien puhtauden ja ympäristön kestävyyden ylläpitämisessä. Kuten mikä tahansa monimutkainen järjestelmä, nämä laitokset kohtaavat usein haasteita, jotka voivat vaikuttaa niiden tehokkuuteen ja tuottavuuteen.

PVM 2024-10-16
Alfa Laval enhances municipal wastewater operations in Colombia through Remote Support and Monitoring

Mahdollisista toiminnallisista seurauksista huolestuneena Kolumbiassa sijaitseva kunnallinen jätevesilaitos etsi ratkaisua, joka varmistaisi jätevedenkäsittelyprosessien jatkuvan toiminnan ja minimoisi tarpeen paikan päällä tapahtuville huoltotoimille. Tässä he kääntyivät Alfa Lavalin dekantterilinkojen etätuki- ja valvontapalvelun puoleen. Tämä ratkaisu paitsi vastasi heidän haasteisiinsa, tarjosi myös lukuisia lisäetuja.

Hälytykset olivat lauenneet tehtaalla toiminnassa olevaan dekantteriin. Hälytyksen laukeamisen ongelman selvittämiseksi Alfa Lavalin tekniset asiantuntijat käyttivät asiantuntemustaan Alfa Laval ‑portaalin kautta, analysoivat hälytystiedot, ja ilmoittivat asiakkaalle ja asiakkaan myyntiedustajalle tilanteesta viipymättä. 

Tämän analyysin avulla tunnistettiin hälytysten perimmäinen syy: alhainen suorittimen akun varaustaso. Tämä näennäisesti pieni ongelma saattoi johtaa parametrien poistamiseen, jolloin paikan päällä oleva kenttäpalveluinsinööri joutui lataamaan ne uudelleen. Havaittuaan tämän ongelman varhaisessa vaiheessa Alfa Lavalin asiantuntijat pystyivät suosittelemaan akun nopeaa vaihtoa, joka esti lisäkomplikaatiot ja tuotantohäiriöt. 

Alfa Lavalin etätuki ja ‑valvontaratkaisun ominaisuuksien hyödyntäminen toi monia hyötyjä kunnalliselle jätevesiasiakkaalle:

  • Ennakoiva yhteydenotto: Asiakas nautti mielenrauhasta, joka syntyi ennakoivasta yhteydenpidosta Alfa Lavalin teknisen asiantuntijan kanssa. Sen sijaan, että asiakas olisi tullut mahdollisten ongelmien yllättämäksi, asiakkaan edustajille ilmoitettiin asiasta ennakkoon, jolloin he pystyivät ryhtymään ennakoiviin toimiin toiminnan tehokkuuden ylläpitämiseksi. 
  • Aika- ja kustannussäästöt: Alfa Lavalin etutuki- ja ‑valvontapalvelujen avulla kenttähuoltoinsinöörin ei tarvinnut käydä paikan päällä, minkä tuomat säästöt voivat olla jopa 700 euroa tällaisen tapahtuman yhteydessä. Tämä ei ainoastaan ​​säästänyt asiakkaan arvokasta aikaa, vaan myös pienensi tarpeettomaan matkustamiseen ja paikan päällä annettavaan tukeen liittyviä kustannuksia. Vianetsintä ja ratkaisu saatiin aikaan nopeasti ja tehokkaasti etäohjauksen avulla, mikä minimoi seisokit. 
  • Jatkuva tuotanto ja tehokkuus: Vaihtamalla suorittimen tyhjiin käyneen akun nopeasti asiakas varmisti keskeytymättömän tuotannon ja eliminoi tuotehävikin ja raaka-ainehukan riskit. Tämä jatkuva toiminta ja parantunut tehokkuus vaikuttivat jätevedenkäsittelyprosessin yleiseen onnistumiseen.

Toiminnan tehokkuuden ja tuottavuuden parantamisen lisäksi Alfa Lavalin etätuki ja ‑valvontaratkaisu auttoi asiakasta ympäristön kannalta kestävää kehityksen matkalla. Optimoidun tuotannon ja paikan päällä olevan henkilöstön vähäisemmän toiminnan ansiosta asiakas säästi noin 8 kg CO2 päästöjä.

Yhdistämällä teknisen asiantuntemuksen ennakoivaan valvontaan Alfa Laval antoi asiakkaille mahdollisuuden voittaa haasteet, optimoida tuotantoa ja tehostaa kokonaistoimintaansa. Kun yhä useammat organisaatiot etsivät innovatiivisia ratkaisuja tehokkuuden ja kestävän kehityksen edistämiseksi, Alfa Laval on valmis toimittamaan tehokkaita ja räätälöityjä ratkaisuja heidän tarpeisiinsa.