2016-09-16 Product News

Alfa Laval PureBallast 10 vuotta - painolastivesien käsittelyä koskeva kansainvälinen yleissopimus ratifioitu

Ilmoitus Suomen painolastivesien käsittelyä koskevan kansainvälisen yleissopimuksen ratifioinnista tuli vain päiviä ennen toista merkkipaalua: Alfa Laval PureBallastin lanseerauksesta on kulunut 10 vuotta.

Syyskuun 15. tuli kuluneeksi 10 vuotta Alfa Laval PureBallastin lanseerauksesta maailman ensimmäisenä kaupallisesti saatavilla olevana painolastivesien käsittelyjärjestelmänä. Lanseerauksen aikaan, vuonna 2006, näytti siltä, että painolastivesien käsittelyä koskevien kansainvälisten määräysten asettaminen tapahtuisi välittömästi.

Tasan vuosikymmen myöhemmin tämä virstanpylväs on viimein ohitettu. PureBallast jatkaa johtavana painolastivesien käsittelyjärjestelmänä niin makeassa- kuin murto- ja merivedessä. Nyt kolmannessa sukupolvessa, PureBallast tarjoaa ylivoimaisen suorituskyvyn. Se on myös ideaali järjestelmä sameilla vesillä, toimien täydellä teholla kun UV-läpäisy on niinkin matala kuin 42%.

“Lupasimme jo varhaisessa vaiheessa, että asiakkaamme tulisivat varmasti täyttämään painolastivesiin liittyvän lainsäädännön,” sanoo Anders Lindmark, General Manager, Business Centre PureBallast. ”PuraBallast 3.1 ei ainoastaan täytä tätä lupausta, vaan tekee sen ennennäkemättömän tehokkaasti.”

Alfa Laval on valmiina markkinoiden piristyessä

Ratifiointiprosessin valmistuessa astuu painolastivesien käsittelyä koskeva kansainvälinen yleissopimus voimaan 8. syyskuuta 2017. Se tarkoittaa, että pitkään odotettujen jälkiasennusten määrä kasvaa merkittävästi, mikä taas asettaa kovat paineet painolastivesien käsittelyjärjestelmien toimittajille.

“Alfa Laval on hyvin valmistautunut tulevaan sekä teknologian että kapasiteetin suhteen,” sanoo Lindmark. ”Yli 1200 toimitetun järjestelmän ja yli 300 jälkiasennuksen jälkeen on meillä tarvittavat tiedot ja tuotantoinfrastruktuuri valmiina tuotannon nostoon.”

Lisätietoja Alfa Laval PureBallast 3.1 -painolastivesien käsittelyjärjestelmästä ja Alfa Lavalin lähestymistavasta painolastivesien käsittelyyn: www.alfalaval.com/pureballast3

Alfa Laval PureBallast

PureBallast, maailman ensimmäinen kaupallisesti saatavilla oleva painolastivesien käsittelyjärjestelmä, on kemikaaliton järjestelmä, jota myy ja huoltaa Alfa Laval. Tärkeä osa järjestelmää on paranneltu hapettamisteknologiaan perustuva puhdistusratkaisu (Enhanced UV Reactor), jonka on kehittänyt Alfa Laval ja Wallenius Water yhteistyössä, perustuen Wallenius Water -teknologiaan.

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2015 noin 4.25 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee noin 17 500. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com

PureBallast ten years 640x360