2016-10-31 Product News

Alfa Laval PureSOx auttaa saavuttamaan vuoden 2020 rikkipitoisuusrajan kustannustehokkaasti

27. lokakuuta Lontoossa järjestetyn MEPC 70 -tapaamisen (kansainvälisen merenkulkujärjestö IMO:n meriympäristön suojelukomitea) osallistujat sopivat kansainvälisestä polttoaineen rikkipitoisuusrajasta 1.1.2020 alkaen. Vaikka raja määrittelee kansainvälisen 0.5% rikkipitoisuusrajan, se ei edellytä vaihtamaan vähärikkiseen polttoaineeseen. Alfa Laval PureSOx-rikkipesurin avulla varustamot voivat jatkaa nykyisten polttoaineidensa käyttöä taloudellisesti.

MEPCn ilmoitus vuonna 2020 voimaan astuvasta kansainvälisestä rikkipitoisuusrajasta on otettu vastaan huolestuneesti. Varustamot ovat huolissaan soveltuvan 0.5%S polttoaineen saatavuudesta sekä sen hintaerosta verrattuna nykyisiin. Käyttämällä Alfa Laval PureSOx -rikkipesuria nämä huolet voidaan kuitenkin välttää.

“Pesurit ovat hyväksytty ratkaisu rikkipitoisuusrajan noudattamiseen ilman polttoaineen vaihtoa,” sanoo René Diks, Manager Marketing & Sales, Exhaust Gas Cleaning. ”Puhdistamalla rikkiyhdisteet pakokaasuista, mahdollistuu rajan noudattaminen samalla, kun alusten polttoainetaloudellisuus säilyy. Alfa Laval PureSOx on tehnyt tätä monia vuosia päästöjen valvonta-alueilla (Emission Control Areas), joissa rikkipäästöjen rajat ovat paljon tiukempia kuin 0.5%.”

Kokonaisratkaisu kansainvälisen rikkipitoisuusrajan saavuttamiseen

Nykyinen Alfa Laval PureSOx-järjestelmien valikoima on valmiina vuotta 2020 varten tarjoten sopivia ratkaisuja eri vaatimuksiin. PureSOx Global, jonka kohderyhmä on erityisesti kansainvälinen 0.5%S -raja, on nykyaikainen pesuri optimoituna avomerikäyttöön. Silti se käyttää samaa hyväksi todettua teknologiaa kuin PureSOx ECA, joka mahdollistaa 0.1%S -rajojen noudattamisen. Aluksille jotka liikuvat useilla alueilla on saatavilla PureSOx Flex, josta löytyvät sekä 0.1%S että 0.5%S -rajojen mallit.

“Kaikki PureSOx järjestelmät ovat saatavilla sekä avoimella-, suljetulla- että hybridikierrolla, joko U-design tai inline I-design pesureilla,” sanoo Diks. ”Näin laajalla soveltuvuusvalikoimalla ja teknisillä mahdollisuuksilla Alfa Laval voi tarjota kompaktin, kustannustehokkaan ratkaisun kaikille aluksille hyvän polttoainetaloudellisuuden varmistamiseksi. PureSOx on tähän selkeä kilpailukykyinen ratkaisu, jopa vuoden 2020 kansainvälisten rajoitusten jälkeen.”

Lisätietoja AlfaLaval PureSOx-rikkipesurista: www.alfalaval.com/marine

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2015 noin 4.25 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee noin 17 500. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com

PureSOx platform640x360 large.jpg